Vidaus tvarkos taisyklės
1. Apimtis
Su Taisyklėmis privalo susipažinti ir jų laikytis visi Įstaigos darbuotojai, pacientai ir interesantai (lankytojai).
2. Procedūros
2.1 BENDROSIOS NUOSTATOS
Įstaiga yra privati asmens sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – Paslaugos) bei užsiimanti kita veikla, kuri nurodyta jos įstatuose.
Įstaigos darbuotojų, pacientų ir interesantų (lankytojų) tarpusavio santykiai grindžiami savitarpio pagarbos, supratimo ir pagalbos bei pacientų teisių užtikrinimo principais.
Įstaiga vykdydama savo veiklą vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais jai taikomais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklą, taip pat UAB „Perspektyvos“ įstatais, vidiniais teisės aktais (tvarkomis, standartais, procedūromis, taisyklėmis, aprašais ir kt.) bei šiomis Taisyklėmis.
Šios Taisyklės yra viešai skelbiamas dokumentas, skelbiamos Įstaigos internetiniame tinklalapyje: www.klinikaimunotera.lt.
Be aukščiau nurodytų šaltinių Įstaiga ir jos personalas privalo vadovautis UAB „Perspektyvos“ bendrais sprendimais, tiek kiek juose numatytas jų taikymas Įstaigai vykdant savo veiklą. Tokie sprendimai po jų priėmimo tampa Įstaigos vidaus dokumentais.
2.2 ĮSTAIGOS IR ADMINISTRACIJOS DARBO LAIKAS
Įstaigos darbo laikas skelbiamas interneto svetainėje: www.klinikaimunotera.lt.
Įstaigos administracijos darbo laikas:
- pirmadieniais – ketvirtadieniais: 9:00 – 17:00 val.
- penktadieniais – 9:00 – 16:30 val.
- pietų pertrauka: 12:00 – 12:30 val.
- šeštadienį ir sekmadienį bei Valstybinių švenčių dienomis: NEDIRBA.
Įstaigos paslaugų darbo laikas:
- pirmadieniais – penktadieniais: 9:00 – 19:00 val.
- šeštadienį ir sekmadienį bei Valstybinių švenčių dienomis: NEDIRBA.
2.3 KREIPIMOSI Į ĮSTAIGĄ TVARKA
Pacientai ir interesantai (lankytojai), atvykę į Įstaigą, privalo susipažinti su Taisyklėmis ir jų laikytis.
Įstaigoje pacientai ir interesantai (lankytojai) privalo viršutinius lauko drabužius (paltai, striukės ir pan.) nusivilkti ir juos palikti (pakabinti) administratoriaus nurodytoje vietoje.
Drabužiuose nerekomenduojama palikti jokių dokumentų, raktų ar kitokių vertybių (mobiliųjų telefonų, pinigų, papuošalų, mokėjimo kortelių ir pan.). Įstaiga paliktų drabužių ir juose esančių daiktų nesaugo, už juos neatsako.
Asmuo norėdamas gauti informaciją apie Įstaigoje teikiamas Paslaugas, jų teikimo tvarką, kainas ir galimybes jomis pasinaudoti gali žodžiu arba raštu kreiptis į Įstaigą.
Pacientas, besikreipiantis į Įstaigą, aptarnaujamas tik tada, kai Įstaiga yra kompetentinga ir turi galimybes suteikti pacientui reikalingas Paslaugas. Pacientas, kuriam reikalingos planinės Paslaugos, turi iš anksto užsiregistruoti.
Pacientai registruojami:
- telefonu +370 618 50501;
- Internetu klinikaimunotera.lt;
- atvykus į Įstaigą (Įstaigos darbo valandomis) gydytojo vizito metu.
Pacientui pageidaujant registracijos metu suteikiama informacija apie Įstaigoje dirbančius gydytojus, jų darbo laiką, teikiamas Paslaugas, jų teikimo tvarką, kainas ir galimybes jomis pasinaudoti, taip pat nurodomas jo galimas apsilankymo laikas.
Pacientui pareiškus norą gauti Paslaugas siūlomu laiku, pacientas turi nurodyti savo vardą, pavardę, asmens kodą ir kontaktinį telefono numerį. Pacientas užregistruojamas tik tuo atveju, jeigu jis sutinka, kad jo nurodytas vardas, pavardė, asmens kodas, kontaktinis telefono numeris, pageidaujamos Paslaugos ir sutartas apsilankymo laikas būtų suvesti į elektroninę Įstaigos duomenų bazę Foxus. Įstaigos duomenų bazėje esantys asmens duomenys tvarkomi pagal Įstaigos patvirtintą tvarką.
Pacientas privalo kaip įmanoma anksčiau, bet ne vėliau kaip prieš 24 (dvidešimt keturias valandas) informuoti Įstaigą, jeigu jis negali atvykti nustatytu laiku gauti Paslaugas. Pacientas, negalintis atvykti registracijos metu patvirtintu laiku į Įstaigą ar šiuo laiku neatvykęs, turi registruotis iš naujo, jeigu pageidauja gauti Paslaugas kitu laiku. Kiekvienam pacientui, kuriam Įstaigoje teikiamos Paslaugos, pildoma elektroninė ambulatorinė kortelė.
Atvykęs į Įstaigą, pacientas turi pateikti jo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pavyzdžiui, pasą, asmens tapatybės kortelę, vaikai – gimimo liudijimą). Privalo būti pateikti originalūs dokumentai.
Pacientas pasikeitus jo adresui, telefono numeriams, elektroninio pašto adresui per 5 darbo dienas privalo apie tai informuoti Įstaigą.
Pacientas turi susipažinti su šiomis Taisyklėmis, užpildyti ir pasirašyti pateiktus dokumentus (sutikimus, formas ir kt.). Neužpildžius ir nepasirašius Įstaigos pateiktų dokumentų, Paslaugos neteikiamos.
Jei dėl amžiaus (iki 16 m.), sveikatos būklės ar kitų ypatingų ir teisės aktuose numatytų aplinkybių pacientas negali pats asmeniškai pasirašyti reikiamų dokumentų (išreikšti savo valią), juos turi pasirašyti šį asmenį lydintis atstovas.
Pacientui nuo 16 metų Paslaugos teikiamos tik su jo sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus, kai pacientas negali savo valios išreikšti pats. Įstatymai gali numatyti atvejus, kai sutikimą dėl Paslaugų teikimo turi teisę duoti tik pilnametis pacientas.
Nepilnamečiam pacientui iki 16 metų Paslaugos teikiamos tik su jo atstovų sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus. Įstaigos specialistai visais atvejais turi parinkti tokius Paslaugų teikimo metodus, kurie labiausiai atitiktų nepilnamečio interesus, atsižvelgdami pirmiausia į nepilnamečio, taip pat į jo atstovų valią. Jeigu yra nesutarimų tarp paciento iki 16 metų ir jo atstovų, Paslaugų teikimo metodus parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus. Nepilnametis pacientas iki 16 metų, kuris, gydytojo pagrįsta nuomone, išreikšta medicinos dokumentuose, gali pats teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų Paslaugų teikimo, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.
3.4 ĮSTAIGOJE TEIKIAMŲ NEMOKAMŲ IR MOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS
Įstaiga teikia Įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencijoje nurodytas Paslaugas.
Įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencijos skelbiamos Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos interneto svetainėje https://vaspvt.gov.lt, taip pat atitinkama informacija skelbiama Įstaigos interneto svetainėje: www.klinikaimunotera.lt.
Įstaigoje įgalioto asmens patvirtintos ir pacientams teikiamos Paslaugos, jų kainos (nemokamos ar mokamos Paslaugos) ir teikimo sąlygos pateikiamos Įstaigos interneto svetainėje www.klinikaimunotera.lt.
3.4.1 Būtinoji medicinos pagalba
Įstaigoje nemokamai visiems pacientams (neatsižvelgiant į tai, ar jie apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu) pagal kompetenciją teikiama ir/ar organizuojama būtinoji (pirmoji ir skubioji) medicinos pagalba.
- Pirmoji medicinos pagalba – tai svarbiausi tikslingi veiksmai, skirti padėti kitų ar savo sveikatai bei gyvybei, panaudojant turimas medicinos ir/ar kitokias priemones bei medžiagas, iki nukentėjusiajam/pacientui bus pradėta teikti skubioji institucinė medicinos pagalba arba paciento būklė taps normali, arba bus konstatuota jo mirtis.
- Skubioji medicinos pagalba – tai tokia medicinos pagalba, kuri teikiama nedelsiant arba neatidėliotinai, kai dėl ūmių klinikinių būklių gresia pavojus paciento ir/ar aplinkinių gyvybei arba tokios pagalbos nesuteikimas laiku sukelia sunkių komplikacijų grėsmę pacientams.
- Būtinoji medicinos pagalba teikiama pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004-04-08 įsakymu Nr. V208 „Dėl būtinosios medicinos pagalbos ir būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo tvarkos bei masto patvirtinimo“ patvirtintą Būtinosios medicinos pagalbos ir būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo tvarką bei mastą.
Būtinosios medicinos pagalbos teikimo metu pacientas padalinyje nėra hospitalizuojamas ar lankomas. Būtinosios medicinos pagalbos teikimo metu yra kviečiama greitoji medicinos pagalba, kuri atvykusi įvertina paciento būklę, suteikia reikiamą pagalbą ir sprendžia dėl tolimesnės būtinosios medicinos pagalbos būtinumo ir jos teikimo.
3.5 MOKAMŲ PASLAUGŲ TEIKIMAS
Pacientai turi sumokėti už visas (išskyrus Taisyklėse numatytus atvejus) Įstaigoje teikiamas Paslaugas, kol Įstaiga neturi galiojančios sutarties su teritorine ligonių kasa dėl Paslaugas teikiančio gydytojo asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų.
Už mokamas Paslaugas pacientas sumoka pagal Įstaigoje patvirtintus ir tuo metu galiojančius įkainius.
Už mokamas Paslaugas atsiskaitoma kortele, grynaisiais arba pavedimu.
Po apmokėjimo už Paslaugas pacientui išduodami apmokėjimą patvirtinantys dokumentai, o esant pageidavimui - išrašoma sąskaita–faktūra.
3.6 PACIENTO TEISĖS IR PAREIGOS ĮSTAIGOJE
Pacientas turi šiose Taisyklėse, kituose viešai skelbiamuose Įstaigos norminiuose dokumentuose bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytas teises.
Pacientas savo teisėmis privalo naudotis sąžiningai, nepiktnaudžiauti, gerbti kitų asmenų teises ir teisėtus interesus.
Paciento teisės gali būti ribojamos tiek, kiek tai numato teisės aktai, šios Taisyklės bei kiti viešai skelbiami Įstaigos norminiai dokumentai.
Pacientas privalo laikytis Taisyklėse, kituose viešai skelbiamuose Įstaigos norminiuose dokumentuose ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytų pareigų.
Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas Paslaugas, Įstaiga gali atsisakyti teikti Paslaugas arba Paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei grėstų pavojus paciento gyvybei.
3.7 PACIENTO TEISĖS
Teisė į kokybišką sveikatos priežiūrą:
- Pacientas turi teisę į kokybišką sveikatos priežiūrą, ir ši teisė nevaržoma paciento lyties, amžiaus, rasės, pilietybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų, seksualinės orientacijos, genetinių savybių, neįgalumo ar kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių.
- Kiekviena Paslauga suteikiama laikantis atitinkamų profesinių pareigų ir standartų.
Teisė į pagarbą:
- Įstaigos pacientas turi teisę į pagarbų bei mandagų aptarnavimą, į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas, pagarbų elgesį.
Teisė kreiptis:
- Pacientas turi teisę kreiptis į Įstaigos darbuotojus visais su teikiamomis Paslaugomis susijusiais klausimais, taip pat kreiptis į Įstaigos administraciją visais iškilusiais ginčytinais klausimais, gauti atsakymus į savo klausimus.
Teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą:
- Įstaigos paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas.
- Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti ar gydyti.
- Visa informacija apie paciento buvimą Įstaigoje, jo sveikatos būklę, jam taikytas gydymo, diagnostikos ir slaugos priemones įrašomi į nustatytos formos ir rūšių paciento medicinos dokumentus ir yra laikoma konfidencialia net ir po paciento mirties, jeigu kitaip nėra numatyta įstatymuose.
- Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį Paciento sutikimą, kuriame yra nurodyti tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai Pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems Paciento sveikatos ekspertizę, be Paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina Paciento interesams apsaugoti. Kai Pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama Paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina Paciento interesams apsaugoti. Jeigu nurodytų asmenų nėra arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, konfidenciali informacija gali būti teikiama vienam iš šio Paciento pilnamečių brolių (seserų) arba vienam iš šio paciento pilnamečių vaikaičių, arba vienam iš šio paciento senelių jų prašymu tiek, kiek būtina Paciento interesams apsaugoti.
Teisė rinktis:
- Pacientas turi teisę diskutuoti su Įstaigos specialistais dėl Paslaugų ir su jomis sutikti arba nesutikti. Pacientas parašu patvirtina savo sutikimą ar nesutikimą jam pateiktuose dokumentuose.
Teisė į informaciją:
- Pacientas turi būti informuojamas apie Taisykles ir Įstaigoje galiojančias tvarkas (procedūras, taisykles ir pan.).
- Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Įstaigoje teikiamas Paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti.
- Pacientas turi teisę gauti informaciją apie jam Paslaugas teikiantį sveikatos priežiūros specialistą (vardą, pavardę, pareigas) ir informaciją apie jo profesinę kvalifikaciją.
- Pacientas turi teisę sužinoti kito specialisto nuomonę apie savo sveikatos būklę ir siūlomas Paslaugas, taip pat jų teikimo rezultatus ir rezultatų vertinimą (tai yra mokama paslauga).
- Pacientas turi teisę gauti išsamią informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, Įstaigoje taikomus ar Įstaigos specialistui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo ar tyrimo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo ar tyrimo, taip pat apie padarinius, atsisakius siūlomo gydymo ar tyrimo. Šią informaciją pacientui Įstaigos specialistas turi pateikti, atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus. Ši informacija pacientui gali būti nesuteikta tik tais atvejais, jeigu tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neteikti pacientui tokios informacijos priima gydantis gydytojas išskyrus atvejus, kai įstatymai nustato kitokią tokio sprendimo priėmimo tvarką. Apie sprendimo neteikti informacijos priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose. Tais atvejais, kai pranešimas būtų prielaida žalai pacientui atsirasti, visa šiame punkte numatyta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Informacija pacientui pateikiama, kai išnyksta žalos atsiradimo pavojus.
- Informacija apie paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama paciento sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), paciento tėvams (įtėviams) ir paciento pilnamečiams vaikams jų prašymu. Jeigu nurodytų asmenų nėra arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, informacija apie paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama vienam iš šio paciento pilnamečių brolių (seserų) arba vienam iš šio paciento pilnamečių vaikaičių, arba vienam iš šio paciento senelių jų prašymu. Neapribojant kitiems asmenims suteiktų teisių, šie asmenys, kai yra už pacientą atsakingo gydytojo (gydytojų) sutikimas, taip pat turi teisę lankyti pacientą.
Teisė susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose:
- Pacientas turi teisę susipažinti su savo medicinos dokumentais.
- Medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima gydytojas. Apie sprendimo neišduoti medicinos dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
- Sveikatos priežiūros specialistas pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicinos dokumentuose prasmę. Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze ar gydymu, sveikatos priežiūros specialistas per 15 darbo dienų turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti. Sveikatos priežiūros specialisto ir paciento ginčą dėl įrašų jo medicinos dokumentuose ištaisymo, papildymo, užbaigimo, panaikinimo ir (ar) pakeitimo sprendžia Įstaigos vadovas.
- Su nepilnamečio paciento iki 16 metų medicinos dokumentais turi teisę susipažinti jo atstovai.
- Pateikus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pacientui pageidaujant, jo lėšomis sveikatos priežiūros įstaiga privalo padaryti ir išduoti sveikatos priežiūros įstaigos patvirtintas paciento medicinos dokumentų kopijas, taip pat išduoti diagnozės ir gydymo aprašymus. Ši paciento teisė gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Teisė nežinoti:
- Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, Įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį ir kt. negali būti pacientui pateikiama prieš jo valią. Atsisakymą pacientas turi aiškiai išreikšti raštu ir patvirtinti parašu.
- Informacijos pateikimo Pacientui apribojimai netaikomi, kai dėl Paciento atsisakymo gauti informaciją gali atsirasti žalingų padarinių Pacientui ar kitiems asmenims.
Teisė žinoti Paslaugų įkainius:
- Pacientas turi teisę žinoti visas su jam teikiamomis Paslaugomis susijusias išlaidas.
Teisė skųstis:
- Manydamas, kad yra pažeistos jo, kaip paciento, teisės, pacientas (jo atstovas) turi teisę kreiptis į Įstaigą su skundu (žr. 3.13 SKUNDŲ BEI KONFLIKTŲ TARP ĮSTAIGOS IR PACIENTO SPRENDIMO TVARKA) ir įstatymų nustatyta tvarka gauti atsakymą apie skundo nagrinėjimo rezultatus.
Teisė į žalos atlyginimą:
- Pacientas (taip pat kiti įstatymuose nurodyti asmenys) turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises, teikiant Paslaugas, atlyginimą.
- Dėl žalos atlyginimo asmuo turi kreiptis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos apraše nustatyta tvarka į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
3.8 PACIENTO PAREIGOS
- Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su Įstaigos sveikatos priežiūros specialistais ir darbuotojais.
- Pacientas turi laikytis registracijos metu patvirtinto priėmimo laiko. Jei pacientas negali atvykti ar sudalyvauti nuotolinėje konsultacijoje sutartu laiku, jis turi iš anksto (ne vėliau kaip prieš 24 (dvidešimt keturias) valandas iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios) informuoti Įstaigos administratorių.
- Pacientas, negalintis sudalyvauti nuotolinėje konsultacijoje ar neatvykęs registracijos metu patvirtintu laiku į Įstaigą ar šiuo laiku nebegalintis atvykti, turi registruotis iš naujo, jeigu pageidauja gauti Paslaugas kitu laiku.
- Pacientas turi pagarbiai ir deramai elgtis su visais Įstaigos darbuotojais ir kitais pacientais.
- Pacientui draudžiama triukšmauti ar kitaip trukdyti Įstaigos darbui.
- Pacientas, norėdamas gauti Paslaugas, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (išskyrus būtinosios medicinos pagalbos atvejus). Pacientui atsisakius pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Paslaugos nėra teikiamos.
- Pacientas privalo užpildyti, pasirašytinai susipažinti su jam pateiktais medicinos dokumentais (formomis, sutikimais ir pan.). Pacientui, atsisakiusiam užpildyti, pasirašyti dokumentus, Paslaugos nėra teikiamos.
- Pacientas, gavęs informaciją apie jam skiriamas Paslaugas, savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių Paslaugų suteikimo Įstaigos nustatytais atvejais ir tvarka turi patvirtinti raštu. Atsisakiusiam patvirtinti, Paslaugos nėra teikiamos.
- Pacientas, norėdamas gauti informaciją apie jam suteiktas Paslaugas, jų rezultatus, taip pat kitą Įstaigos turimą informaciją apie Pacientą, turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
- Pacientas turi rūpestingai elgtis su jam perduotu Įstaigos turtu. Draudžiama niokoti, gadinti ar išsinešti iš Įstaigos jos turtą ar kitokias materialines vertybes.
- Pacientas privalo suteikti Įstaigos specialistams išsamią, tikrovę atitinkančią informaciją apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti sveikatos priežiūros paslaugas, kurių prašoma nurodyti.
- Pacientui draudžiama Įstaigoje rūkyti, vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines ir/ar psichotropines medžiagas. Taip pat Pacientas gaudamas Paslaugas turi būti blaivus, neapsvaigęs nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų. Įstaiga turi teisę atsisakyti teikti Paslaugas neblaiviems ar galimai neblaiviems pacientams, taip pat pacientams, kurie galimai apsvaigę nuo narkotikų ar psichotropinių medžiagų (išskyrus būtinąją medicinos pagalbą).
- Pacientas turi vykdyti Įstaigos darbuotojų nurodymus.
- Pacientas privalo vykdyti Įstaigos specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų Paslaugų.
- Pacientas privalo informuoti Įstaigos specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą.
- Pacientas turi laiku sumokėti už suteiktas mokamas Paslaugas pagal galiojančius įkainius.
- Pacientas turi laikytis asmens higienos reikalavimų.
- Už savo veiksmais Įstaigai ar jos darbuotojams padarytą žalą Pacientas atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
- Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas Paslaugas, Paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei tai grėstų pavojus Paciento gyvybei.
3.13 SKUNDŲ BEI KONFLIKTŲ TARP ĮSTAIGOS IR PACIENTO SPRENDIMO TVARKA
Pacientui užtikrinama galimybė raštu arba žodžiu išreikšti savo nuomonę apie teikiamų (suteiktų) Paslaugų kokybę, personalo kompetenciją, Įstaigos veiklos organizavimą ir kt.
Jei pacientas mano, kad yra pažeistos jo teisės, arba jo netenkina teikiamų Paslaugų kokybė, jis gali kreiptis į bet kurį Įstaigos darbuotoją arba prašyti susitikti/susisiekti su Įstaigos vadovybe. Įstaiga visada siekia išspręsti konfliktą su pacientu abipusio susitarimo būdu.
Pacientas, manydamas, kad Įstaigoje pažeidžiamos jo teisės, turi teisę pateikti skundą.
Atsakomybė:
- Už pacientų skundų ar pareiškimų nagrinėjimo tvarką nustato ir tvirtina įstaigos vadovas.
- Už pacientų skundų ar pareiškimų priėmimo, dokumentų įforminimo, nagrinėjimo, išvadų pateikimo proceso organizavimą ir vykdymą atsakingas vidaus medicininio audito vadovas.
- Darbuotojai, nagrinėjantys pacientų skundus ar pareiškimus Įstaigoje, vadovaujasi pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo, protingumo, objektyvumo ir efektyvumo principais bei LR teisės aktų, įstaigos vidaus tvarkos taisyklių bei procedūrų aprašais.
- Informacija apie skundo pateikimo tvarką skelbiama Įstaigos šiame apraše, Vidaus tvarkos taisyklėse, interneto tinklapyje.
- Įstaigos darbuotojai pacientui pageidaujant privalo suteikti informaciją apie skundo pateikimo tvarką.
Skundo pateikimas:
- Skundą pateikti gali pacientas arba jo atstovas. Nagrinėjami tie skundai, kurie yra paciento pasirašyti, nurodytas jo vardas ir pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė (žr. apačioje). Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi, šioje dalyje nurodytų reikalavimų neatitinkantys skundai nenagrinėjami ir grąžinami pacientui nurodant grąžinimo priežastis.
- Pacientas skunde privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl tokios informacijos, pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.
- Skunde turi būti aiškiai nurodytos paciento teisės, kurias, jo manymu, asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidė, tai pagrindžiančios aplinkybės ir paciento reikalavimai pašalinti jo teisių pažeidimą bei skundžiamas veiksmas ir / ar sprendimas ar aplinkybės dėl suteiktų arba nesuteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių sveikatos priežiūros specialistų veiksmai yra skundžiami (jei tai yra skundo objektas), paslaugų teikimo laikotarpis bei kitos svarbios aplinkybės.
- Skundas ar pareiškimas turi būti surašytas valstybine kalba, pareiškėjo pasirašytas, turi būti nurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, kontaktinis telefonas (jei turi). Su skundu ar pareiškimu pridedami dokumentai ar teisės aktų nustatyta tvarka jų patvirtintos kopijos, susijusios su skundo ar pareiškimo nagrinėjimu.
- Skundai, surašyti neįskaitomai, kuriuose nenurodytas skundžiamas veiksmas ir / ar sprendimas ar kitos konkrečios su skundo objektu susijusios aplinkybės, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, nuo jų gavimo įstaigoje, grąžinami pareiškėjui, nurodant 20 darbo dienų terminą skundo trūkumams pašalinti. Pacientas informuojamas, kad per 20 darbo dienų nuo skundą pateikusio asmens informavimo apie nustatytus skundo trūkumus dienos nepašalinus trūkumų skundas nebus nagrinėjamas ir kad tokiu atveju pacientas turi teisę skundą asmens sveikatos priežiūros įstaigai pateikti iš naujo.
- Pacientas turi teisę pateikti skundą įstaigai ne vėliau kaip per vienerius metus, nuo to laiko kai sužino (ar galėjo sužinoti), kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per 3 metus nuo teisių pažeidimo dienos.
Skundų registravimas:
- Skundai priimami darbo dienomis, visu Įstaigos darbo laiku.
- Skundai gauti tiesiogiai iš skundo pareiškėjo, atsiųsti paštu arba elektroniniu būdu, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas užregistruojami Įstaigos vidaus medicininio auditoriaus, Skundų registracijos žurnalo formoje.
- Skundas pažymimas registracijos įstaigoje žyma, nurodant skundo registravimo Įstaigoje datą, registracijos numerį.
- Pateikiant skundą tiesiogiai Įstaigoje, pareiškėjui įteikiama skundo kopija, joje pažymint skundo įteikimo Įstaigai datą, registracijos numerį, nurodomas skundą priėmusio darbuotojo vardas pavardė, pareigos, parašas.
- Priėmus skundą pateiktą paštu arba elektroniniu būdu, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo Įstaigoje dienos, pareiškėjui išsiunčiamas skundo priėmimą patvirtinantis dokumentas – pažyma apie priimtą skundą.
- Pažymoje apie priimtą skundą turi būti Įstaigos, priėmusios skundą pavadinimas, skundo priėmimo data ir registracijos numeris, darbuotojo priėmusio skundą vardas pavardė, pareigos, prireikus – kita svarbi informacija.
- Įstaigos darbuotojas (medicinos auditorius), atsakingas už skundų registravimą apie pažymos išsiuntimą pažymi siunčiamų dokumentų žurnalo formoje.
- Įstaigos vadovas priima skundą nagrinėjimui, registruoja Pacientų skundų, pareiškimų, pranešimų ar prašymų registro formoje.
- Tuo atveju, jei Įstaiga nėra kompetentinga išnagrinėti skunde išdėstytų klausimų, ne vėliau, kaip per 5 darbo dienas, nuo skundo, prašymo, pareiškimo gavimo Įstaigoje dienos, apie tai informuojamas pareiškėjas. Pareiškėjas sprendžia dėl skundo persiuntimo kitai, skundo klausimu kompetentingai institucijai.
Skundų nagrinėjimas:
- Skundas privalo būti išnagrinėtas ir pacientas raštu informuotas apie skundo nagrinėjimo rezultatus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo registravimo įstaigoje dienos.
- Informacijos apie paciento buvimą asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visos kitos asmeninio pobūdžio informacijos apie pacientą pateikimas tiesiogiai skundą nagrinėjantiems asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojams yra teisėtas ir pagrįstas. Asmenys, susipažinę su šioje dalyje nurodyta informacija, privalo ją naudoti tik skundui nagrinėti ir užtikrinti jos konfidencialumą.
- Jeigu skundą pavedama nagrinėti keliems darbuotojams, už skundo išnagrinėjimą laiku yra atsakingas Įstaigos vidaus medicinos auditorius. Kiti skundo nagrinėjime dalyvaujantys darbuotojai, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo jam pateikti reikalingą skundo išnagrinėjimui informaciją bei pasiūlymus (raštu arba žodžiu) dėl skunde nurodytų klausimų išsprendimo.
- Draudžiama perduoti skundą nagrinėjimui tiems darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami. Darbuotojas, nagrinėjantis skundą privalo nusišalinti arba būti nušalintas, jei yra priežasčių galinčių sukelti viešųjų privačių interesų konfliktą.
- Sprendimą dėl darbuotojo nušalinimo, nagrinėjant skundą, priima Įstaigos vadovas.
- Įstaigos vidaus medicinos auditorius, kitas paskirtas darbuotojas ar sudaryta komisija pateikia Įstaigos vadovui atlikto audito ar skundo nagrinėjimo ataskaitą su išvadomis. Turi būti pateikti tikslūs, išsamus, argumentuoti, pagrįsti galiojančių teisės aktų nuostatomis atsakymai į skunde pateiktus klausimus / nurodytų aplinkybių įvertinimas bei sprendimo apskundimo tvarka.
Sprendimo priėmimas:
- Įstaigos vadovas, sutinkantis su atsakymo / sprendimo projektu, jį pasirašo. Priešingu atveju atsakymo / sprendimo projektas grąžinamas už skundo nagrinėjimą atsakingam darbuotojui, patikslinimui.
Atsakymų pateikimas:
- Atsakymas į skundą pareiškėjui pateikiamas valstybine kalba, tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas skundas, nebent pareiškėjas yra nurodęs pageidavimą gauti atsakymą kitu būdu.
- Atsakymas parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o antras lieka Įstaigoje.
- Įstaigos sprendimas (atsakymas) dėl skundo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo, išsiunčiamas pareiškėjui. Paslaugų kokybės vertinimas:
- Įstaigos vidaus medicinos auditorius atlieka įstaigoje gautų skundų sisteminę analizę, vertinant skundų pakartotinumą sąlygojančius faktorius, atsižvelgiant į skunduose nurodomų klausimų pobūdį, taikytų prevencinių bei korekcinių priemonių efektyvumą, teikia skundų analizės ataskaitą bei siūlymus, paslaugų kokybės gerinimo klausimais, Įstaigos vadovui.
Dėl paciento (jo atstovo) skundo pateikimo Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos:
- Pacientui (jo atstovui) naudinga žinoti, kad pacientai (jų atstovai) turi teisę kreiptis į Akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Akreditavimo tarnyba), jeigu jie nepatenkinti skundų nagrinėjimu sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje, jų manymu, buvo pažeistos paciento teisės ir teisėti interesai.
- Jeigu pacientui kyla abejonių dėl suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir / ar galimai pažeistų paciento teisių, pirmiausia su skundu reikėtų kreiptis į asmens sveikatos priežiūros Įstaigą, kurią pacientas norėtų apskųsti. Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienerius metus, kai sužinojo, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos. Sveikatos priežiūros įstaiga, gavusi paciento skundą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Jeigu paciento netenkina asmens sveikatos priežiūros įstaigos skundo nagrinėjimo rezultatai, jis turi teisę su skundu kreiptis į Akreditavimo tarnybą, prie šio skundo pridedant pridedant Įstaigos atsakymą.
- Akreditavimo tarnybai teikiamas paciento (jo atstovo) skundas turi atitikti nustatytus reikalavimus (žr. viršuje) – skunde turi būti nurodytas adresatas, paciento vardas ir pavardė, adresas (faktinė gyvenamoji vieta), skundo dalykas (esmė) – pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai, suteiktos arba nesuteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, nurodant asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir, jei žinoma, kurių asmens sveikatos priežiūros specialistų veiksmai skundžiami, taip pat, kuo tikslesnis asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo laikotarpis, kitos aplinkybės, pažymėta skundo surašymo data, skundas turi būti pasirašytas asmens parašu, o skundą teikiant elektroniniu paštu – kvalifikuotu elektroniniu parašu. Prie skundo turi būti pridėta asmens sveikatos priežiūros įstaigos atsakymo į skundą kopija (jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nepateikė atsakymo per teisės aktų nustatytą laikotarpį – pateikiama skundo, adresuoto asmens sveikatos priežiūros įstaigai, kopija) ir paciento asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė). Tuo atveju, kai skundas siunčiamas paštu, per kurjerį ar elektroniniu paštu, prie skundo turi būti pridėta paciento asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka (notaro, seniūno, pacientui atstovaujančio advokato ar kt.). Pasirašant skundą kvalifikuotu elektroniniu parašu neprivaloma asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopijos tvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka. Informaciją, kaip dokumentą pasirašyti elektroniniu parašu, galima rasti interneto svetainėje www.dokobit.lt ir kituose elektroninių dokumentų pasirašymo portaluose.
- Jei pacientas miręs, skundą teikiantis asmuo turi pateikti paciento mirties liudijimą, atstovo asmens tapatybę (pasą arba asmens tapatybės kortelę) ir atstovavimą patvirtinančius dokumentus. Jeigu skundas siunčiamas paštu ar per kurjerį, prie skundo turi būti pridėtos paciento mirties liudijimo ir atstovo asmens tapatybę bei atstovavimą patvirtinančių dokumentų kopijos, patvirtintos įstatymų nustatyta tvarka (notaro, seniūno, atstovaujančio advokato ar kt.).
- Teisę gauti informaciją po paciento mirties turi įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai, todėl kaip atstovavimą patvirtinantį dokumentą reikėtų pateikti įpėdinio statusą patvirtinantį dokumentą – notaro išduotą paveldėjimo teisės liudijimą arba sutuoktiniui – santuokos liudijimą, tėvams arba vaikams – gimimo liudijimą, jei keitėsi pavardė, taip pat ir santuokos liudijimą.
- Akreditavimo tarnyba, nustačiusi skundų pateikimo trūkumus, pacientus (jų atstovus) raštu informuoja apie šių trūkumų pašalinimo būdus, suteikiant 30 kalendorinių dienų trūkumų pašalinimo terminą. Tuo atveju, kai į Akreditavimo tarnybą kreipiamasi nesilaikant įstatyme nustatytos privalomos skundų pateikimo tvarkos (pirmiausia su skundu nesikreipiama į asmens sveikatos priežiūros įstaigą), paciento (jo atstovo) skundas Akreditavimo tarnyboje paliekamas nenagrinėtu. Apie tai raštu pranešama pacientui (jo atstovui). Tačiau tai nereiškia, kad pacientas netenka teisės skųstis dėl galimai nekokybiškų asmens sveikatos priežiūros paslaugų – šiuo atveju pacientui pasiūloma pirmiausia kreiptis su skundu į tą asmens sveikatos priežiūros įstaigą, kurioje buvo teikiamos paslaugos, sulaukti šios įstaigos atsakymo ir, jeigu atsakymas paciento netenkina, pirmiau nurodyta tvarka jį apskųsti Akreditavimo tarnybai.
- Dėl žalos atlyginimo Pacientas turi kreiptis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos apraše nustatyta tvarka į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
3.10 MEDICININIŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO IR IŠDAVIMO TVARKA
Paciento sveikatos (ligos) istorija bei kiti paciento medicinos dokumentai yra saugomi elektroniniu formatu ir yra Įstaigos nuosavybė, todėl pacientui neatiduodami.
Paciento pageidavimu, pateikus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, jam gali būti pateiktas išrašas iš asmens sveikatos istorijos ar kitų paciento medicinos dokumenų, išskyrus atvejus, kai tai iš esmės gali pakenkti paciento sveikatai ar sukelti pavojų jo gyvybei. Ši paslauga yra mokama. Paslaugų kainos skelbiamos Įstaigos interneto svetainėje: www.klinikaimunotera.lt.
Išrašas išduodamas tik esant paciento prašymui ir pateikus paciento asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Išrašai iš medicinos dokumentų rengiami Įstaigos nustatyta tvarka ir sąlygomis. Išrašų parengimo trukmė – 3 darbo dienos nuo prašymo pateikimo momento.
Įstaiga pagal paciento prašymą gali paprasta registruota siunta persiųsti paciento užsakytus ir apmokėtus išrašus iš medicinos dokumentų:
- Siunta siunčiama paciento prašyme nurodytu adresu.
- Siunta įteikiama bet kuriam paciento nurodytu siuntimo adresu esančiam asmeniui.
- Įstaiga vykdydama paciento prašymą turi teisę vienašališkai parinkti bet kurį pašto (ar pasiuntinių) paslaugų tiekėją.
- Registruotos pašto siuntos pristatymas gali užtrukti tam tikrais atvejais net iki 10 darbo dienų ar ilgiau, skaičiuojant šį terminą nuo išsiuntimo dienos. Įstaiga tiesiogiai neįtakoja pašto siuntos pristatymo trukmės bei šių paslaugų kokybės, todėl visas pretenzijas dėl siuntimo trukmės ar šių paslaugų kokybės pacientas turi reikšti pašto (ar pasiuntinių) paslaugų tiekėjui.
- Siuntimas vykdomas paciento lėšomis pagal Įstaigoje galiojančius įkainius.
Paciento neįgaliotiems asmenims išrašai iš medicinos dokumentų neteikiami, išskyrus įstatymuose numatytas išimtis. Esant įstatymuose numatytoms išimtims, kada gali būti rengiami ir teikiami išrašai iš medicinos dokumentų paciento neįgaliotiems asmenims, minėti dokumentai rengiami ir teikiami šiems asmenims pagal Įstaigoje galiojančius įkainius.
3.11 INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA
Informaciją apie sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, pacientui suteikia jį gydantis gydytojas. Informuodamas apie gydymą, gydytojas paaiškina apie gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius gydymo metodus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius, atsisakius siūlomo gydymo. Šią informacija pacientui gydytojas turi pateikti, atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma paaiškindamas specialius medicinos terminus.
Informacija apie sveikatos būklę neteikiama pacientui tik tais atvejais, kai pacientas pats nesutinka gauti informacijos (reikalingas paciento valios pareiškimas) ir tada, kai pranešimas būtų aiški prielaida rimtai žalai pacientui atsirasti (pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų paciento gyvybei). Tokiais atvejais visa šiame straipsnyje numatyta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos suteikimu pacientui. Sveikatos priežiūros specialistas pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicinos dokumentuose prasmę. Netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze, gydymu ar slauga, sveikatos priežiūros specialistas per 15 darbo dienų turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti.
Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo ar gydymo duomenis nėra teikiama telefonu, išskyrus nuotolines konsultacijas. Informacija elektroniniu paštu teikiama išimtinais atvejais ir tiktai vadovaujantis Įstaigos atskirai nustatyta tvarka (Pacientas iš anksto turi būti nurodęs el. pašto dėžutę, į kurią gali būti siunčiama informacija).
Paciento elektroniniu paštu atsiųsti dokumentai, kurie pasirašyti elektroniniu parašu, prilyginami įprastiems rašytiniams dokumentams ir nagrinėjami bendra tvarka.
Informacija apie Paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama Paciento sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), Paciento tėvams (įtėviams) ir Paciento pilnamečiams vaikams jų prašymu. Jeigu nurodytų asmenų nėra arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, informacija apie Paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama vienam iš šio Paciento pilnamečių brolių (seserų) arba vienam iš šio Paciento pilnamečių vaikaičių, arba vienam iš šio Paciento senelių jų prašymu. Neapribojant kitiems asmenims suteiktų teisių, šie asmenys, kai yra už Pacientą atsakingo gydytojo (gydytojų) sutikimas, taip pat turi teisę lankyti pacientą.
Informacija apie paciento lankymąsi Įstaigoje, jo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo ar gydymo duomenis ir kt. neteikiama paciento neįgaliotiems asmenims, išskyrus įstatymuose numatytas išimtis.
3.12 INFORMACIJOS APIE PACIENTĄ VALSTYBĖS INSTITUCIJOMS IR KITOMS ĮSTAIGOMS TEIKIMO TVARKA
Visa informacija apie pacientą yra konfidenciali ir gali būti teikiama tik gavus raštišką paciento sutikimą, išskyrus atvejus, kai informacija teikiama tarnybiniais tikslais: asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose gydomas, slaugomas pacientas arba atliekama jo sveikatos ekspertizė, institucijoms, kontroliuojančioms asmens sveikatos priežiūros paslaugas, teismui, prokuratūrai, kvotos organams bei kitoms institucijoms, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai. Tarnybiniais tikslais informacija rengiama ir teikiama pagal Įstaigoje galiojančius įkainius.
Institucijos, norinčios gauti informacijos apie pacientą, Įstaigai privalo pateikti raštišką prašymą, antspauduotą ir pasirašytą institucijos vadovo. Prašyme turi būti nurodomas norimos gauti konfidencialios informacijos prašymo pagrindas, jos naudojimo tikslai ir reikalingos informacijos mastas. Prie institucijos prašymo turi būti pridėtas raštiškas paciento ar jo atstovo sutikimas.
Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais (kai reikia pranešti apie nusikaltimą ir pan.), Įstaiga informaciją apie pacientą pateikia savo iniciatyva ir be paciento sutikimo.
Teikiamą informaciją apie pacientą pasirašo gydantis (gydęs, tyrimo aprašymą atlikęs) gydytojas. Lydraštį pasirašo Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo.
3.13 PACIENTO APSILANKYMO TVARKA
- Atvykęs į Įstaigą pacientas pirmiausia turi kreiptis į registratūrą, kurioje yra nukreipiamas į Įstaigos specialisto kabinetą.
- Pacientas Įstaigos specialisto kabinete turi pateikti jo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Šie dokumentai reikalingi asmens identifikacijai, teisingam duomenų įvedimui į Įstaigos kompiuterinę duomenų bazę.
- Pacientas taip pat turi atsakyti į Įstaigos specialisto užduodamus klausimus, užpildyti ir pasirašyti visus dokumentus, kuriuos nurodo Įstaigos personalas.
- Įstaigos specialisto kabinete patikrinama paciento registracija pasirinktoms Paslaugoms.
- Planine tvarka atvykusį pacientą Įstaiga priima registracijoje numatytu laiku. Jei Įstaiga negali priimti paciento tiksliai numatytu laiku ir pacientui tenka palaukti, Įstaigos personalas informuoja pacientą apie galimą laukimo trukmę, pasiūlo prisėsti laukiamajame. Pacientui nesutikus laukti, susitariama dėl kito apsilankymo laiko, atsižvelgiant į paciento pageidavimus ir Įstaigos darbo valandas.
- Įstaiga gali atsisakyti priimti daugiau kaip 20 minučių pavėlavusį pacientą, jei toks vėlavimas gali sutrikdyti kitų pacientų priėmimą.
- Jei pacientui reikalingos Paslaugos (jų teikimo epizodas) negali būti užbaigtas per vieną apsilankymo vizitą, siekiant užtikrinti teikiamų Paslaugų tęstinumą kitas apsilankymas Įstaigoje turi būti iš karto suderintas su Įstaiga (atliekama paciento būsimo apsilankymo registracija).
- Jeigu pacientas atvyko iš anksto neužsiregistravęs, Paslaugos jam bus teikiamos tik tuo atveju, jei yra tokia galimybė. Jeigu nėra galimybės suteikti Paslaugų, pacientui pasiūloma registruotis ir atvykti kitu laiku. Jei pacientas nepageidauja atvykti į Įstaigą kitu laiku, jam išaiškinama, kad jis turi teisę kreiptis į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas.
- Būtinoji medicinos pagalba teikiama be išankstinės registracijos.
- Dėl Įstaigos specialisto užimtumo, ligos ar kitų nenumatytų aplinkybių paskirta paciento registracija ir/ar numatytas Paslaugų teikimas gali būti atšaukiamas arba perkeliamas kitai dienai, prieš tai su pacientu telefonu suderinus kito vizito laiką.
3.14 ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS
3.15 DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS
Už saugaus darbo Įstaigoje užtikrinimą atsako Įstaigos vadovas.
Už darbų saugos normatyvinių dokumentų laikymąsi atsakingi Įstaigos darbuotojai.
Darbo vietoje laikomasi darbų saugos, priešgaisrinės ir elektros saugos reikalavimų, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų teisės aktų, susijusių su darbų sauga, nuostatomis, Įstaigoje galiojančiomis tvarkomis, taisyklėmis, nuostatais ir kt.
Įstaigos patalpose ir teritorijoje rūkyti draudžiama. Įstaigoje draudžiama būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ar toksinių medžiagų.
Įstaigos darbuotojai, turintys tiesioginį kontaktą su pacientais, privalo dirbti vilkėdami švarią ir tvarkingą medicininę aprangą.
Įstaigos elektroniniais ryšiais, programine įranga, biuro įranga, telefoniniais ryšiais ir kanceliarinėmis bei kitomis priemonėmis darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.
3.16 PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ BEI BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ BEI DOKUMENTŲ REGISTRAVIMAS IR SAUGOJIMAS
Paciento turimi dirbiniai, brangūs protezai, pinigai, dokumentai Įstaigoje nepriimami, neregistruojami ir nesaugomi.
4. Nuorodos ir teisės aktai
- Nuotolinių gydytojo ir šeimos gydytojo komandos nario konsultacijų pacientui ir gydytojo konsultacijų gydytojui teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (Nr. V-2569).
- Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas.
- Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo, patvirtinto Akreditavimo tarnybos direktoriaus 2013 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. T1-137 „Dėl Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), 12.1, 12.2, 12.3, 12.4, 12.5, 12.6 papunkčiai.
- Lietuvos Respublikos Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas;
- Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 65 „Dėl informacijos apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir asmens sveikatos paslapties kriterijų nustatymo“ patvirtintas Informacijos apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms teikimo tvarkos aprašas.
- Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. V-338 „Dėl minimalių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės reikalavimų aprašo tvirtinimo“ patvirtintas Minimalių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės reikalavimų aprašas.
- Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas.
- Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas (Valstybės žinios, 1996-10-23, Nr. 102-2317)
- Duomenų privatumo politika (www.klinikaimunotera.lt/duomenu-apsauga/)
5. Versijų istorija
Įrašų nėra.
6. Mokymų reikalavimai
Su dokumentu supažindinami ar apmokinami šie darbuotojai:
- Visi Įstaigos darbuotojai.